De meest simpele maaltijd na het sporten

Hallo, leuk dat je mijn blog weer leest! Gisteren was ik weer wezen hardlopen. Ik had voor mijn doen best wel weer ver gelopen. Ik vond het dus tijd voor een goede maaltijd na het sporten. Ik had alleen niet veel in huis. Toch kon een heerlijke maaltijd maken.

Restjes

Mijn sportmaaltje bestond voornamelijk uit restjes. Zo had ik een restje yoghurt en een restje bevroren mango. Ik besloot deze samen in de blender te gooien. Ik denk dat de yoghurt nog ongeveer 250 ml was. De mango schat ik op 100 gram.

Het resultaat

Het resultaat heeft wat weg van sorbetijs, maar ook van yoghurt met mangosmaak. Ik vond het ieder geval hemels. Ik besloot om er ook nog een eetlepel zaden en pitten op te strooien. Dit was geen restje. Je kunt natuurlijk ook voor een andere topping kiezen.

Het is zo eenvoudig

Dit recept lijkt wat op een smoothiebowl. Dat is op dit moment echt een hot-item. Bij smoothiebowls zie ik vaak een waslijst met ingrediënten staan. Ik vind het leuk dat je ook zelf creatief kunt zijn en geen waslijst aan ingrediënten nodig hebt, om iets lekkers te maken.

Wat eet jij na het sporten?

6 Comments

  1. Wat een goede tip, mango vergeet ik altijd dat je dat bevroren kan kopen en zeker lekker als je het door je yoghurt doet. Krijg je een soort frozen yoghurt, inieder geval lekker koud.
    Vaak vind ik de diepvries vruchten stukken goedkoper dan vers, zo kopen wij wel eens de frambozen uit de diepvries, super lekker!

    • Irene

      Dankjewel. Ja het is echt een uitvinding, dat diepvriesfruit. Weet niet waar je woont, maar bij de Hoogvliet is het vandaag nog 2+1 gratis 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*